Střední zdravotnická škola Frýdek-Místek

POMÁHAT A CHRÁNIT ZDRAVÍ, TO JE TO, CO NÁS MOC BAVÍ.

aktuality

přijímací řízení

dny otevřených dveří

maturity

Ke stažení

prezentace školy

vzdělávání dospělých

Staré webové stránky stále naleznete na URL adrese https://archiv.zdrskolafm.cz

Aktuální informace

Aktuální dění v naší škole i mimo ni

Skotsko 4. den

Dnes ráno jsme se vydali na další dobrodružství ve Skotsku. Tentokrát jsme vyrazili do přírodní oblasti zvané Glencoe. Zastavili jsme se na místě krásných vodopádů zvaném Meeting ofThree Watters a nafotili jsme si nejznámějších vrcholky Three Sisters, které patří v oblasti k nejvýznamnějším vrcholům. Na chvíli jsme se odklonili od přírody a prohlédli si Neptune Staircase z počátku 19. století a sochu tří vojáků hledící na Ben Nevis-Nejvyšší horu Skotska. Po hodině jízdy autobusem jsme měli možnost pozorovat jezero Loch Ness. Tam jsme si udělali přestávku u Urquhart castle. Na konci naší výpravy jsme viděli i světoznámou lochnesskou příšeru!!!!. Cestu za našimi cíly jsme si zkrátili pozorováním krajiny a hudebním kvízem, který nám připravila naše milá průvodkyně.

Alternativní popis - Skotsko 4. den

Skotsko 3. den

Dopoledne jsme se vylodili v přístavu Newcastle, kde nás přivítala atmosféra rušného přístavu a svěžího mořského vzduchu. Po rychlé a bezproblémové pasové kontrole jsme vyrazili na cestu do malebného městečka Alnwick, které nás okouzlilo svou historickou atmosférou a úzkými uličkami plnými květin.
Největší zážitek nás ale teprve čekal – návštěva majestátního hradu Alnwick . Tento ikonický hrad, známý z mnoha slavných filmů jako Harry Potter nebo Robin Hood, nás vtáhl do světa magie a dobrodružství. Měli jsme možnost se naučit lítat na koštěti jako Harry Potter.
Na cestě za našimi hostitelskými rodinami jsme si udělali dvě krátké, ale nezapomenutelné zastávky. První byla u hraničního kamene, kde jsme mohli obdivovat nádhernou krajinu, která se rozprostírala všude kolem nás. Druhá zastávka byla u fascinujícího technického díla – Falkirk Wheel. unikátního výtahu pro lodě, který slouží k jejich transportu do výšky 24 metrů. Pohled na tuto technickou památku byl ohromující.
Po dni plném zážitků a nových dojmů jsme se nakonec rozutekli k našim rodinám těšící se na další dobrodružství, které nás čeká.

04.09.2024

Skotsko 1. a 2. den

Náš výlet do Skotska začal v 17:30, kdy jsme vyrazili autobusem z Frýdku-Místku. Cesta nás nejprve zavedla do Škvorce poblíž Prahy, kde jsme nabrali studenty z druhé školy. Po setmění jsme pokračovali přes noc autobusem směrem do Nizozemí.

Druhý den ráno jsme dorazili do Naardenu, kde jsme navštívili jeho historické centrum. Město je známé svými dobře zachovalými hradbami a krásným starým městem. Naarden má také zvláštní význam pro nás Čechy, protože zde strávil svá poslední léta Jan Amos Komenský. Navštívili jsme místo, kde je tento významný český učitel a filozof pohřben.

Poté jsme pokračovali do Zaanse Schans, venkovského muzea s ikonickými větrnými mlýny, kde jsme měli možnost vidět tradiční nizozemskou architekturu a řemesla. Den jsme zakončili v přístavu IJmuiden, kde jsme se nalodili na trajekt a vydali se na noční plavbu do města Newcastle ve Velké Británii.

Zpracoval Jakub Vybíhal 4.B praktická sestra

04.09.2024

Zahájení školního roku 2024/2025

Školní rok 2024/2025 bude zahájen:

- pro 1. ročník: slavnostní zahájení 2. září 2024 odpoledne, informace zde.

- pro 2. až 4. ročník: zahájení v kmenových učebnách 2. září 2024 v 8:00.

30.07.2024

Provoz sekretariátu v době prázdnin

Provozní doba sekretariátu v době prázdnin je od 8:00 do 12:00, a to po předchozí telefonické domluvě na tel. č. 702 622 208.

28.06.2024

Soutěž první pomoci s mezinárodní účastí v Jihlavě

Dne 19.-20.6.2024 se žákyně třídy 2.B (Karolína Strnadlová - kapitánka, Markéta Fedičová, Petra Fijalová, Karolína Macečková) zúčastnily 28. ročníku Soutěže první pomoci s mezinárodní účastí v Jihlavě. Naše družstvo se umístilo na 24. místě z 28 družstev studentů středních zdravotnických škol.

První soutěžní den byly smíšené týmy, aby si studenti vyzkoušeli, jaké to je se sehrát a domluvit se, při poskytování první pomoci s lidmi, které vidí poprvé.

Společně absolvovali čtyři stanoviště.

Druhý den již soutěžily týmy žáků z jednotlivých škol a bylo pro ně připraveno 5 stanovišť, kde všichni předvedli skvělé výkony při záchraně lidského života.

24.06.2024

Naše nabídka oborů

Našim uchazečům nabízíme

PRAKTICKÁ SESTRA

Absolvent se uplatní ve zdravotnických zařízeních lůžkového i ambulantního charakteru a při poskytování komunitní nebo domácí péče. Uplatní se i jako zdravotnický pracovník v zařízeních sociálních služeb, zejména v léčebnách dlouhodobě nemocných, v zařízeních geriatrické péče a v zařízeních hospicové a respitní péče.

ZOBRAZIT VÍCE

SOCIÁLNÍ ČINNOST

Absolvent se uplatní jako pracovník sociálních služeb v různých ambulantních nebo pobytových a v terénních sociálních službách, při poskytování sociální pomoci dětem i dospělým. Má vědomosti a dovednosti potřebné pro zajišťování přímé péče a osobní asistence klientům, pro podporu jejich soběstačnosti a sociální aktivizaci. Má také vědomosti a dovednosti uplatnitelné v managementu sociálních služeb. Absolvent získá odbornou způsobilost pro vázanou živnost Péče o dítě do tří let věku v denním režimu.

Doučování žáků škol
Digitalizace školy
Moravskoslezký kraj
Příspěvková organizace MSK

Střední zdravotnická škola je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem.